CERITA LAWAK 5

Go down

CERITA LAWAK 5

Post by Guest on Sat Jun 07, 2008 7:08 am

Arab Dan Bangla


Ceriter bermula di station minyak atau lebih dikenali sebagai pam minyak. Di pam minyak ini ada dua orang pekerja bangla yang hanya tau cakap melayu sikit, omputih sikit dan bahasa bangla banyak yg dia tahu. Seorang itu bernama Majid dan seorang itu lagi bernama Hasan. Pada satu hari berhenti lah sebuah kereta mewah adik beradik mercedes utk mengisi minyak.

Pemandu kereta itu seorang yg berbangsa arab. kebetulan pula minyak di pam minyak itu dah abis dan ini mendatangkan masalah kepada Hasan utk memberitau kepada org arab itu bahawa minyak dah abis. Orang arab itu pula tidak tau berbahasa melayu atau bahasa omputih sikit dan bahasa arab tentulah terror kan…Hasan cuba memberitau kepada org arab tu sambil menyebut “fuel” dan disusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak abis, tetapi orang arab tu ternganga luas tanda tidak paham.

Hasan cuba lagi sekali lagi dengan menyebut “fuel” dan disusuli gerakan memusingkan kepala, tetapi orang arab tu ternganga luas juga tanda tidak paham ler tu…memang bodo sikit org arab ini. Hasan pun tak tau nak buat camner..dia pun pegi kat Majid utk menerangkan situasi dier sekarang. Mereka bercakap dalam bahasa bangla, dan ditranslatekan begini Hasan:

“Majid, tolong aku majid, org arab tu tak tau minyak kat sini dah abis” Majid:” ala…ko cakap jer ler..minyak dah abis..” Hasan:”aku dah cakap dah, tapi dier tak paham…aku pulak, tak tau cakap omputih..Yes, No, Alright aku tau errr.. dan… I love u” Majid:”Aku pun tak tau jugak cakap omputih…” Hasan:”ala..ko tolong ler aku..” Majid:” ok tak per…aku tau sikit-sikit cakap arab” Lalu pergi la..Majid dekat org Arab tu dan berkata;

“Fuel!, Sodoqallahulazim”…!!!
dan baruler..org arab tu paham dan dier pun blah…ler…


JUJUR


Sepasang kekasih yang hendak menikah sedang berbincang. Si Gadis berbisik pada kekasihnya, “Sekarang waktunya kita saling jujur agar kelak kita tidak kecewa.”

Si Pemuda mengangguk. Gadis berkata “Sesungguhnya dada saya rata..seperti
Papan…kalau kau tidak suka katakan saja. Kita boleh batalkan pernikahan ini. Saya
sedia menghadapinya”, kata gadis.

MARY SUE
Mary Sue datang ke sebuah kota besar untuk pertama kalinya.
Dia check-in di sebuah hotel mewah dan seorang pelayan membawakan begnya menuju ke bilik yang Mary Sue akan menginap.

Mary Sue mengikuti langkah-langkah pelayan itu dan ketika pelayan tersebut menutup pintu, Mary Sue melihat ke sekeliling dan marah-marah kepada pelayan tersebut.

“Anak muda, aku mungkin tua dan kekampungan, tapi tidak bererti aku ini bodoh! Aku membayar mahal untuk tinggal di hotel ini tapi bilik ini bukanlah bilik yang sesuai dengan bayaran itu! Bilik ini begitu kecil, tidak ada kemudahan, tidak ada televisyen, bahkan tempat tidur pun tidak ada!”

“Nyonya, ini adalah lif” jawab pelayan tu selamber.


AYAM PANGGANG!

Razak pergi ke sebuah restoran kegemarannya dan
memesan ayam panggang seekor..Beberapa minit kemudian pesanannya sampai… Tapi sedang dia menikmatinya makanannya.. pelayan yang lain menghampirinya dan berkata..
“Maaf, Encik… Itu sebenarnya pesanan lelaki yang ada
di sana itu. Dan ini merupakan stok ayam terakhir
yang kami ada… Maaf ya Encik.” Razak menoleh ke arah lelaki yang ditunjuk, ternyata badannya besar dan gagah.. lalu berkata,”Kerana terlanjur sudah makan sedikit..jadi ayam ini milik saya. lagi pun saya juga membayarnya.”
Sementara si pelayan restoran nampak kebingungan,
lelaki gagah tadi dengan wajah marah
sambil membawa pisau menghampiri Razak


HEHE

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 5

Post by Zandra on Sat Jun 07, 2008 11:03 am

hahaha...adoiii lawak siot!!
avatar
Zandra
Shufflerz

Female
Number of posts : 124
Age : 28
Current Address : Klunk,Key Ell
Hobby : Still Shufflerz
Registration date : 2008-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 5

Post by Guest on Sat Jun 07, 2008 11:13 am

tau x pe..

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 5

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum