CERITA LAWAK 2

Go down

CERITA LAWAK 2

Post by Guest on Mon Jun 02, 2008 10:34 pm

Cerita Seram - Bas Tanpa Pemandu

Kisah bermula pada suatu malam... Lebih kurang pukul 12:00 tengah malam. Mamat sorang nie Bersama rakannya nama terpaksa dirahsiakan) dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuala Selangor melalui jalan Kepong. Setibanya dia di Ijok, di kawasan perkuburan Cina dan kawasan pembakaran mayat India ... tiba-tiba kereta yang dipandunya mengalami kerosakkan.

Mamat nie tak dapat nak menghidupkan enjin keretanya, walaupun dicuba berulang kali. Walhal kereta tersebut baru sebulan pakai. Mamat nie dan rakannya pun menolak kereta mereka ke bahu jalan dan mereka cuba mencari bantuan jika ada kenderaan yang lalu. Malam dah gelap sapa nak tolong, kereta rosak tepi jalan.

Tiba-tiba mereka terlihat sebuah bas sekolah yang datang dari arah Kuala Selangor. Bas tersebut bergerak terlalu perlahan walhal jarak bas tersebut dengan mereka tidaklah jauh, tetapi bas tersebut tidak jugak sampai-sampai. Mereka menggigil ketakutan, aper taknye, bas tak ada pemandu, tak der orang langsung, camane boleh gerak sendiri. Kaki mula tak boleh bergerak, mamat tu dah mula terkencing kat seluar, nak lari pun tak boleh, mulut kawan dia mula terkomat kamit membaca jampi serapah nak halau hantu, nak cuba lari tapi tak mampu, mamat tu mula tercium bau macam-macam! Waktu tu Tuhan aje yang tau betapa takutnye mereka.

Bila bas tu dah semakin hampir, memang sah tak ader pemandu, Mamat tu dan kawan dia dah tersandar kat kereta menanti hantu nak cekik.. tiba2?

"Bang, boleh tolong tolak bas ni tak, rosak la bang" Terdengar suara dari belakang bas, mereka ternampak dua orang lelaki India sedang menolak bas tersebut dalam keadaan yang termengah-mengah.



Lawak Pendek

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?

DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum, lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.

--------- Smile ---------------

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?

DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit

--------- Smile ---------------

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas?

DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa dia mati dalam air!

--------- Smile ---------------

SAM: Semalam aku nampak hantu!

DOL: Uih! kau terkejut tak?

SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.

DOL: Mana kau tahu?

SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....

--------- Smile ---------------

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?

DOL: Gula dah habis!

SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?

DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah

--------- Smile ---------------

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.

DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil

elektrik, api rumah aku dah kena potong!

--------- Smile ---------------

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...

DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

--------- Smile ---------------

SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!

DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.

--------- Smile ---------------

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.

DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI"


Jack, Queen, dan King

Cikgu bertanya kepada murid-muridnya, “Siapa yang pandai membilang?”

Seman mengangkat tangan.

“Betul ke kamu pandai membilang?”

“Tahu Cikgu. Ayah yang ajar.”

“Baik, cuba kita lihat. Selepas tiga, berapa?”

“Empat.”

“Bagus. Selepas enam?”

“Tujuh.”

“ Selepas sembilan?”

“Sepuluh…”, jawab Seman.

“Bagus sekali. Rupanya ayah kamu benar-benar tahu bagaimana mengajar membilang. Selepas sepuluh berapa?” tanya Cikgu lagi.

Dengan senyum penuh keyakinan, Seman menjawab, “Jack, Queen, dan King.”


Hilang Duit

Pada suatu hari di sebuah Sekolah Rendah, ketika itu waktu rehat dan terlihat di halaman sekolah tersebut seorang pelajar sekolah darjah satu menangis dengan kuatnya. Lalu, bertanyalah salah seorang gurunya.

Guru : "Kenapa menangis?"
Anak : "Duit saya hilang sepuluh ringgit Cikgu" (jawabnya sambil menangis)
Guru : "Sudahlah jangan menangis ye...nih Cikgu beri sepuluh ringgit."

Namun pelajar tersebut menangis semakin kuat. Cikgu pun menjadi lebih hairan.

Guru : "Aik... menangis semakin kuat? Kan Cikgu sudah ganti sepuluh ringgit."
Anak : "Iya Cikgu...tapi kalau tadi duit saya tidak hilang,kan sekarang duit saya ada dua puluh ringgit."
Guru : "??!!!"


HEHE!!


LAGU UNTUK HILANGKAN BORING KORANG!!



Last edited by sarAFumi on Sat Jun 07, 2008 2:51 am; edited 1 time in total

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by - AdZ - on Wed Jun 04, 2008 2:45 pm

lol.... nice one.... all of it reli made me giggle.... if not giggle at least i did smile..... keep it up.... appreciate it.... Laughing
avatar
- AdZ -
Shufflerz

Male
Number of posts : 150
Age : 30
Hobby : get drunk n get laid....
Registration date : 2008-05-29

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by Guest on Wed Jun 04, 2008 11:16 pm

i want make us laugh!!

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by - AdZ - on Thu Jun 05, 2008 3:26 pm

lol.... ok.... post more.... n i'll let u no once i laugh..... hehe
avatar
- AdZ -
Shufflerz

Male
Number of posts : 150
Age : 30
Hobby : get drunk n get laid....
Registration date : 2008-05-29

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by - AdZ - on Thu Jun 05, 2008 3:27 pm

but d bus one did made me laugh.... not loud but laugh.... haha
avatar
- AdZ -
Shufflerz

Male
Number of posts : 150
Age : 30
Hobby : get drunk n get laid....
Registration date : 2008-05-29

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by PlayLife on Fri Jun 06, 2008 1:49 pm

if u have more plase post...
avatar
PlayLife
Shufflerz

Male
Number of posts : 113
Age : 25
Current Address : ¯St!nGgUn$™¯
Hobby : PlAy CoMpUt3R
Registration date : 2008-06-04

View user profile http://sodshuffle.forumotion.com

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by PlayLife on Fri Jun 06, 2008 1:50 pm

ok if u have more plase post me boring no ppl on9 me can read this so funny wkakwakawaakaw
avatar
PlayLife
Shufflerz

Male
Number of posts : 113
Age : 25
Current Address : ¯St!nGgUn$™¯
Hobby : PlAy CoMpUt3R
Registration date : 2008-06-04

View user profile http://sodshuffle.forumotion.com

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by Guest on Sat Jun 07, 2008 12:24 am

boring?? baca jer...hilang boring..

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by Sunny on Sat Jun 07, 2008 6:11 am

weyh...lawak gile ko punye cite...amek mane sume story nieh????







Sunny Was Here sunny sunny <Yo Chill-Out> sunny sunny
avatar
Sunny
Shufflerz

Male
Number of posts : 43
Age : 28
Current Address : In Da HeaVen Wif My GurL!!!
Hobby : F*cking Wif HardStyle!!!
Registration date : 2008-05-24

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by Zandra on Sat Jun 07, 2008 6:14 am

hahaha...lawak giler citer SAM & DOL tue..kekee
GOOD JOB!!
avatar
Zandra
Shufflerz

Female
Number of posts : 124
Age : 27
Current Address : Klunk,Key Ell
Hobby : Still Shufflerz
Registration date : 2008-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by Guest on Sat Jun 07, 2008 6:31 am

Sunny wrote:weyh...lawak gile ko punye cite...amek mane sume story nieh????







Sunny Was Here sunny sunny <Yo Chill-Out> sunny sunny
hhaaaaa...secret la..kekeke

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by Zandra on Sat Jun 07, 2008 11:05 am

kekeke
avatar
Zandra
Shufflerz

Female
Number of posts : 124
Age : 27
Current Address : Klunk,Key Ell
Hobby : Still Shufflerz
Registration date : 2008-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by Guest on Sat Jun 07, 2008 11:12 am

heheh..

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by PlayLife on Sat Jun 07, 2008 9:35 pm

TOP SECRET arr...!!
avatar
PlayLife
Shufflerz

Male
Number of posts : 113
Age : 25
Current Address : ¯St!nGgUn$™¯
Hobby : PlAy CoMpUt3R
Registration date : 2008-06-04

View user profile http://sodshuffle.forumotion.com

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by Zandra on Tue Jun 10, 2008 4:28 pm

TOP most la..
avatar
Zandra
Shufflerz

Female
Number of posts : 124
Age : 27
Current Address : Klunk,Key Ell
Hobby : Still Shufflerz
Registration date : 2008-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA LAWAK 2

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum